• businessbox
  • lightbox

Επίλεξε το δικό σου BOXEAT!

Επίλεξε το δικό σου BOXEAT!

Πάρε μία γεύση!

Πάρε μία γεύση!


Τί είναι το ΣΕΕ ή αλλιώς η σπαστική κολίτιδα;

Το ΣΕΕ είναι λειτουργική διαταραχή του εντέρου που χαρακτηρίζεται συμπτωματικά από κοιλιακό άλγος και δυσφορία, φούσκωμα, σε συνδυασμό με αλλαγές στις συνήθεις κενώσεις για περίοδο μεγαλύτερη των τριών μηνών, χωρίς την ταυτόχρονη παρουσία κάποιας παθολογίας ή οργανικής νόσου. Άλλα συμπτώματα μπορεί να είναι ναυτία, αδυναμία, κόπωση, πονοκέφαλος, άσθμα και πόνος στη ράχη ή στους μυς.

Ο όρος «σπαστική κολίτιδα» χρησιμοποιήθηκε για πολλά χρόνια για να εκφράσει άτυπα συμπτώματα του πεπτικού.

 

Σήμερα ο όρος αυτός παραμένει σαν λαϊκή έκφραση του ευερέθιστου εντέρου, αλλά ο ιατρικός και σωστός όρος είναι σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου.

Η ουσία είναι πως στο ΣΕΕ δεν παρατηρείται καμιά αλλαγή στη δομή του εντέρου, ούτε υπάρχουν παθολογικά ευρήματα στις εξετάσεις. Με άλλα λόγια, το έντερο φαίνεται εντελώς φυσιολογικό, δίχως όμως να λειτουργεί φυσιολογικά.

 

Τι ευθύνεται για το ΣΕΕ;

Το έντερο είναι πολύ σύνθετο όργανο, του οποίου η λειτουργία ελέγχεται από πολλούς διαφορετικούς και περίπλοκους μηχανισμούς. Όλο το πεπτικό σύστημα ελέγχεται από το εντερικό νευρικό σύστημα (παρασυμπαθητικό και συμπαθητικό) και, κεντρικά, από το αυτόνομο νευρικό σύστημα. Τα δύο συστήματα λειτουργούν αμφίδρομα και σε πλήρη συνεργασία. Σε περίοδο στρες εκκρίνεται μία ορμόνη που επηρεάζει τη λειτουργία του εντέρου.

Μικρές αλλαγές στα νεύρα, τους μύες ή στο βλεννογόνο του εντέρου μπορεί να εκδηλωθούν με έντονα συμπτώματα.

Τόσο αλλαγές στη χλωρίδα του εντέρου, όσο και το στρες, ευθύνονται για την ανάπτυξη του ΣΕΕ.

 

Πόσο σημαντική είναι θεραπευτική αντιμετώπιση του ΣΕΕ;

Η συμμετοχή του ασθενή στη θεραπεία είναι σημαντική, διότι πρέπει να εντοπίσει ποιες τροφές ή ποιες καταστάσεις τον ενοχλούν και να τις αποφεύγει.

Τόσο οι άπεπτες ίνες όσο και η χρήση προβιοτικών βοηθούν στην καλή λειτουργία του εντέρου. Η σωματική άσκηση ενισχύει το ανοσολογικό σύστημα, ρυθμίζει τις λειτουργίες όλου του οργανισμού, μειώνει το στρες και το άγχος, και βοηθά στη διατήρηση του σωματικού βάρους.

 

Γενικές Οδηγίες:

  • Κρατήστε αναλυτικό ημερολόγιο διατροφής, στο οποίο θα αναφέρονται τα είδη και οι ποσότητες των τροφίμων που καταναλώνετε καθημερινά. Η παρατήρηση του ημερολογίου μπορεί να σας βοηθήσει να αναγνωρίσετε τις «ένοχες» τροφές.
  • Αφαιρέστε τελείως από τη διατροφή σας τις τροφές αυτές, για περίπου 20-40 ημέρες, και κατόπιν επανεντάξτε ένα ένα τρόφιμο τη φορά και σε μικρή ποσότητα. Εφόσον είναι ανεκτό, αυξάνετε σταδιακά την ποσότητα που καταναλώνετε, χωρίς βέβαια υπερβολές.
  • Προσπαθήστε να έχετε μικρά και συχνά γεύματα καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, ώστε το γαστρεντερικό σας σύστημα να δουλεύει με κανονικούς ρυθμούς.
  • Προσπαθήστε τα γεύματά σας να είναι ισορροπημένα.

 

Ανάλογα με τα συμπτώματα που εμφανίζονται ακολουθείται:

  • είτε δίαιτα πλούσια σε φυτικό υπόλειμμα

(αυξημένη κατανάλωση φυτικών ινών για την αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας),

  • είτε δίαιτα φτωχή σε φυτικό υπόλειμμα

(μειωμένη κατανάλωση φυτικών ινών για αντιμετώπιση της διάρροιας).

 

ΔΙΑΤΑ ΠΛΟΥΣΙΑ ΣΕ ΦΥΤΙΚΟ ΥΠΟΛΕΙΜΜΑ

(για την δυσκοιλιότητα)

 

Επιτρεπόμενα τρόφιμα, εφόσον είναι ανεκτά:

Γαλακτοκομικά (τουλάχιστον 2 κούπες την ημέρα): Γάλα, Ξινόγαλα, Αριάνι, Κεφίρ, Γιαούρτι

Ψωμί – Δημητριακά – Όσπρια (τουλάχιστον 2-3 φορές την εβδομάδα): Σιτάρι, Σίκαλη, Βρόμη, Ψωμί, Παξιμάδια, Ζυμαρικά όλα από Άλευρα ολικής άλεσης, Όσπρια (φασόλια, φακές, ρεβίθια) κατά προτίμηση μη αποφλοιωμένα

Φρούτα (τουλάχιστον 3 μεσαία φρούτα ή περίπου 300ml φυσικό χυμό): Όλα τα φρούτα και χυμοί φρούτων (ιδιαίτερα από πορτοκάλι και δαμάσκηνα), Μέλι, Ζάχαρη

Λαχανικά (τουλάχιστον 3 μερίδες την ημέρα): Όλα τα φρέσκα ή κατεψυγμένα, ωμά ή μαγειρεμένα λαχανικά, κατά προτίμηση ανάμεικτα

Κρεατικά/Ψαρικά/Τυροκομικά: Βραστά ή ψητά σχάρας και χωρίς καρυκεύματα όλα τα Άπαχα Κρέατα, Πουλερικά, Ψάρια (άπαχα και χωρίς κόκκαλα), Αυγά (έως 3 την εβδομάδα), μικρές ποσότητες από τυριά με ήπια γεύση (ανθότυρο, μυζήθρα, κασέρι)

Λίπη - Έλαια - Ξηροί Καρποί (2-3 κουτ. σούπας την ημέρα):Ελαιόλαδο, Ελιές, Ξηροί Καρποί

Διάφορα: Αφεψήματα (τσάι βουνού, χαμομήλι, φασκόμηλο, καφές), μυρωδικά

 

Σημείωση: Για τη δυσκοιλιότητα συνιστώνται υγρά 1,5-2 λίτρα ή 8-10 ποτήρια την ημέρα, (πχ. νερό, σούπες, φυσικοί χυμοί φρούτων)

 

 

ΔΙΑΙΤΑ ΦΤΩΧΗ ΣΕ ΦΥΤΙΚΟ ΥΠΟΛΕΙΜΜΑ

(για τη διάρροια)

 

Επιτρεπόμενα τρόφιμα, εφόσον είναι ανεκτά:

Γαλακτοκομικά (έως 2 κούπες ή 200g την ημέρα): Γάλα, γιαούρτι

Ψωμί – Δημητριακά – Όσπρια : Ψωμί, Μακαρόνια, Πατάτες, Ρύζι, Χυλοπίτες, Τραχανάς από λευκό ή σταρένιο αλεύρι ή από άλλα αποφλοιωμένα και ραφιναρισμένα δημητριακά ή άλευρα, Κανένα Όσπριο

Φρούτα: Μαγειρεμένα χωρίς φλούδα και σπόρους, ώριμα μήλα, αχλάδια, βερύκοκκα, μπανάνες, χυμοί φρούτων σουρωμένοι, Μέλι, Λεμόνι

Λαχανικά (έως 1 ½ φλ την ημέρα) : Καλοβρασμένα λαχανικά, Παντζάρια, Καρότα, Κολοκύθια, Μπρόκολο, Κουνουπίδι, Φασολάκια, Κρεμμύδια, Ντομάτες

Κρεατικά/Ψαρικά/Τυροκομικά: Βραστά ή ψητά σχάρας και χωρίς καρυκεύματα όλα τα Άπαχα Κρέατα, Πουλερικά, Ψάρια (άπαχα και χωρίς κόκκαλα), Αυγά (έως 3 την εβδομάδα), μικρές ποσότητες από τυριά με ήπια γεύση (ανθότυρο, μυζήθρα, κασέρι)

Λίπη – Έλαια -  Ξηροί Καρποί: Ελαιόλαδο (σε μικρές ποσότητες)

Διάφορα (σε μικρές ποσότητες): Τσάι, Καφές, Μπαχαρικά, Μυρωδικά, Ξύδι, Πιπέρι  

 

Αποφύγετε:

Όσπρια, Τηγανιτά, Τσιγαριστά, Καυτερές Σάλτσες και Καυτερά γενικά,

Καπνιστά, Παστά, Κονσέρβες, Θαλασσινά, Αλλαντικά, Τυριά με καρυκεύματα και Μπαχαρικά, Σκληρά Τυριά,  Άγουρα φρούτα, Φρούτα με Σπόρους και Φλοιό, Βούτυρο, Λιπαρές σάλτσες, Ελιές, Ξηροί καρποί, Μαρμελάδα, Ζάχαρη, Καραμέλες, Αναψυκτικά, Γλυκά

 

Σημείωση: Για τη διάρροια συνιστάται μειωμένη πρόσληψη υγρών την ημέρα

 

Χάσε βάρος, όχι χρόνο!

Η Υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή τώρα σε ΄κουτί’

BOXEAT | Η δική σου δίαιτα

Η νέα τάση στη διατροφή

Γιατί η δική μας διατροφή είναι όλα όσα χρειάζεσαι! Μάθε περισσότερα

ΒΟΧΕΑΤ | Γιατί αξίζει

Απλά μαθηματικά

Δες γιατί αξίζει. Πάτα ΕΔΩ

BOXEAT | Υπολόγισε το πακέτο σου

Θέλεις βοήθεια;

Δεν γνωρίζεις ποιες είναι οι ανάγκες σου; Πάτησε ΕΔΩ και υπολογίζουμε εμείς για εσένα!

Image Sources

Η δική σου ομάδα

Οι δικοί σου διαιτολόγος, personal trainer και chef κλεισμένοι σε ένα 'κουτί'. Μάθε περισσότερα ΕΔΩ

Demo Package

Το δικό σου πρόγραμμα

Στην BOXEAT δημιουργούμε τη δική σου δίαιτα στις θερμίδες που χρειάζεσαι! Δες τα πακέτα μας ΕΔΩ

Support & Documentation

Γυμνάσου από το χώρο σου

Επειδή η διατροφή με την άσκηση πάνε μαζί, σου προσφέρουμε ΔΩΡΕΑΝ το BOXFIT. Μάθε περισσότερα

Τέρμα οι δικαιολογίες

Η Υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή τώρα σε ΄κουτί’

 

Είπαν για εμάς

Είπαν για εμάς

  • Νικηφόρος

    Νικηφόρος - Τραγουδιστής

    H Boxeat μαγειρεύει για μένα!


    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • Αλεξάνδρα Κουτρομάνου - Model, TV Persona

    Αλεξάνδρα Κουτρομάνου - Model, TV Persona

    Η εμμονή μου με τη Boxeat!


    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • Jarek Popiela

    Jarek Popiela - Ποδοσφαιριστής

    Μεσογειακή διατροφή στην πόρτα μου από τη Boxeat!


    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • Φίλιππος Παπαχριστόπουλος - Πρωταθλητής Tennis

    Φίλιππος Παπαχριστόπουλος - Πρωταθλητής Tennis

    Η Boxeat ταίριαξε γάντι στον τρόπο ζωής μου!


    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • Έλλη Ντεντιδάκη - Δικηγόρος

    Έλλη Ντεντιδάκη - Δικηγόρος

    Βρήκα τη λύση για μια σωστή διατροφή χωρίς στερήσεις με τη Boxeat!


    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • Ελευθερία Μπουδαλάκη - Γιατρός

    Ελευθερία Μπουδαλάκη - Γιατρός

    Η καθημερινότητά μου είναι έντονη και οι απαιτήσεις πολλές!


    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ